- Vedúca školskej jedálne vykoná bezodkladne po uzavretí školskej jedálne inventarizáciu skladových zásob a urobí súpis potravín, ktoré v dôsledku uplynutia doby spotreby ku dňu vykonania tohto súpisu sú nepoužiteľné (ďalej len „súpis potravín“). Súpis skladových zásob odporúčame vykonať aj podľa jednotlivých mesiacov v štruktúre ako im končí doba spotreby. Zásoby je potrebné kvantifikovať a vyčísliť aj finančne.
- Podľa bodu jeden vykoná vedúca školskej jedálne súpisy ďalších potravín, ktoré v dôsledku uplynutia doby spotreby ku dňu opätovného otvorenia školskej jedálne (predpoklad 02.9.2020) budú nepoužiteľné.
- Súpisy potravín predloží riaditeľovi školy, ktorej je školská jedáleň súčasťou.
- Ak školská jedáleň má vlastnú právnu subjektivitu, úkon uvedený v bode 1. urobí riaditeľka školskej jedálne spolu s ďalším zamestnancom.
- Riaditeľ školy/vedúca školskej jedálne môže odstúpiť súpis potravín škodovej komisii, ktorá škodu spôsobenú na potravinových zásobách posúdi ako škodovú udalosť v súlade so zásadami jej činnosti.
- Riaditeľ školy/vedúca školskej jedálne po prechádzajúcom návrhu škodovej komisie (ak škodová udalosť bola škodovej komisii odstúpená) rozhodne o naložení/spôsobe likvidácie potravín uvedených na súpise potravín takto:
a/ potraviny, ktoré je možné spotrebovať daruje v súčinnosti so zriaďovateľom na základe písomnej darovacej zmluvy charite, alebo podobnej organizácii.
b/ potraviny uvedené na súpise potravín po dobe spotreby (napr. mlieko, mliečne výrobky) zlikviduje spôsobom, akým likviduje biologicky rozložiteľný kuchynský odpad.
- O spôsobe likvidácie potravín podľa rozhodnutia škodovej komisie podľa bodu 6 písm. b) urobí riaditeľ školy/vedúca školskej jedálne písomný záznam.
- Do pozornosti dávame dôslednosť pri vykonávaní inventarizácie i pri vyhotovení súpisu potravín vzhľadom na reálnu možnosť spätného preverenia správnosti postupu.
- Pre úplnosť prikladáme vzor smernice o činnosti škodovej komisie.
Zároveň upozorňujeme, že škody vzniknuté z dôvodu strát na potravinách v dôsledku mimoriadnej situácie nie je možné v ďalšom školskom roku v dokumentácii školskej jedálne evidovať v stravnom liste so zápornou hodnotou finančného limitu. Pri účtovaní úbytku zásob v dôsledku mánk a škôl je potrebné postupovať v súlade s opatrením Ministerstva financií č. 16786/2007-31 zo dňa 8. 8. 2007, ktorým sa ustanovujú podrobnosti o postupoch účtovania a rámcovej účtovej osnove pre rozpočtové organizácie, príspevkové organizácie, štátne fondy, obce a vyššie územné celky a podľa internej smernice účtovnej jednotky o evidencii, oceňovaní a účtovaní zásob.
O tom akým spôsobom finančne zúčtovať škody na potravinách v dôsledku mimoriadnej situácie budete informovaní v nasledujúcich dňoch po odsúhlasení postupov rezortom školstva a rezortom práce sociálnych vecí a rodiny. Do tej doby je potrebné pripraviť všetky relevantné podklady a dokumentáciu o škodách na potravinách postupne podľa jednotlivých mesiacov v nadväznosti na dobu spotreby jednotlivých potravín až do konca augusta 2020. Potraviny, ktorých doba spotreby presahuje augustový dátum a budú sa dať použiť v novom školskom roku sa do súpisu nebudú zaraďovať. Zároveň tieto potraviny nebudú spadať ani do rozhodovacej právomoci škodovej komisie.
Smernica na stiahnutie tu
Vaša